Sunday, August 29, 2010

hp ap dibasuh dan di spin selama 46 minit

adoiiiiii parah betoi

malang tak berbau

pagi semalam aku mengutip baju-baju kotor budak ap kat dalam bilik. aku main tarik je.tengok baju serabai baju berterabur atas lantai aku main sauk. sambil mulut bebel-bebel.

nantilah ap ni, nak kena ap ni baju tabur-tabur atas lantai.

pastu aku turun bawah terus masukkan semua baju dan seluar tadi dalam mesin basuh. tunggu ap bangun tido aku nak berzikir kat telinga dia lain kali masuk baju kotor dalam bakul. jangan sepah bilik.

46 minit kemudian kain dalam mesin siap. aku masuk kain dalam bakul nak sidai.

tarik seluar ap...eh apa pasal berat pulak seluar ap ni. hati dah cuak sikit. apa ke benda yang ada dalam poket seluar budak ni. bukak zip poket..........................................sekali.......................tengok uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ada handphone ap dalam seluar.

handphone terendam, dibasuh dan di spin 46 minit.

mengelabah beb. skrin berkabus. handphone dah sejuk kejung.matilah aku kali ni............

cepat-cepat bukak handphone dan bubuh dalam tong beras. * petua ni cheddah yang bagitahu

harap-harap cepat kering dan boleh on.

camne ni? camne nak bagitahu ap? masak aku pagi ni.

pegi kat ap yang tengah tido mula-mula kasi garu kepala dia dulu.....pastu


+ apppppppppppp.....hp ap terendam dalam mesin basuh

ap yang nyenyak tido terpinga-pinga dan tersentak

- sape buat?

+ ninolahhhhhhhhhhhh

- kan ap letak hp tu dalam poket seluar?

+ya lah. nino amek tak check suar ap terus masuk mesin

- adoiiii.

+ takpe nino dah letak dalam tong beras. biarkan setengah hari nanti oklah tu

ap sambung tido.


dah tengahari amek hp dalam tong beras tengok skrin dah clear tak kabus lagi.

cuba onkan, sekali tak de respon.matilah aku kena marah ngan ap.

tak pe try caj kot-kot bateri dah abes.

+ ap, nino caj hp biarkan situ dulu

4 5 jam caj still tak boleh on. dah sah lagi sohih rosak dah hp budak ni.

petang sikt aku garu-garu lagi kepala ap.

+ apppppppppp nanti nino anta repair hp ap ye

- boleh repair ke?

+ boleh....aritu kawan nino pun jadi camni.lagilah 2 hari terendam..ok je

- kawan nino tu terendam.ap nyer hp terendam kena basuh siap spin lagi..bla bla bla bla

ap taklah marah sangat tapi ap cakap nanti susahlah ap tak de hp.

bangun pagi ni ap online website nokia

- nino ap nak hp ni....boleh. tak naklah nak hp ni.

+ berapa reganya

- dah convert rm2k lebih

telan air liur aku. ala ap kan budak sekolah yang rega seratus lebih dah la

- tak nak ap nak yang boleh blue tut ada camera, video, radio, bla bla bla. ap nak sehari sebelum raya.

aku angguk angguk angguk angguk angguk......kantoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

No comments:

Post a Comment