Wednesday, December 8, 2010

kecemasan

lepas magrib semalam tiba-tiba aku sakit kat dada. sapu minyak angin dan suruh kaklong picit dan urut kat belakang. baru rasa nak lega.....


10.40 malam hb call dan dalam keadaan suara yang tersekat-sekat dia beritahu sakit dada.


aku tahu kalau hb kata sakit dada tu means sakit tu dah melebihi tahap maxima. belum abes cakap dah letak hp. aku terdiam sekejap dan ligat berfikir camne malam-malam ni aku nak ke rumah hb? kereta aku ada kat rumah hb.


ana sebelah rumah pun tak de. so call taxi. taxi ah tong yang biasa naik tu ada kat ipoh. call taxi saron diapun takde kat batu gajah. call taxi gulam pulak dia dah tidor malas nak keluar. aduhhhhh.


call hb tanya keadaan dia...suara hb makin lemah. aku dah suspen gile. aku tanya lagi dah makan ubat bawah lidah berapa kali? hb jawab 3 kali. Ya Allah kalau dah makan 3 biji tu memang dah serius sangat kena cepat-cepat bawak ke hospital.


hb letak hp...


2 minit lepas tu aku call hb lagi suruh dia call kawan dia yang ada kat area rumah aku ni tolong fetch aku dan hantar rumah hb.


1 minit lepas tu aku call hb tanya macam mane. hb kata 2 orang kawan dia tak angkat hp. ya le dah dekat jam 11 malam mesti orang dah tidor kan. aku cakap aku dah tanya semua taxi tapi semua tak dapat.


hb cakap tak pe dan suruh aku relax sebab dia nak tidor.


aku cemas dan terasa muka aku dah pucat. aku berfikir kalau jadi apa-apa kat hb macam mane la kan. boleh hb suruh aku relax.


nak relax macam mane....kalau takat makan ubat bawah lidah sebiji tak lah aku risau sangat. ni dah makan 3 biji. mana tak gelabah. pening kepala dok fikir macam mane nak pegi ke sana.


dah jam 12 malam mata aku mengantuk sangat tapi aku tahan sebab menunggu panggilan hb. memang tak senang aku malam tadi. mengiring salah terlentang salah. aku letak hp dalam genggaman. takut aku terlelap hb call aku tak dengar.


dekat jam 1 pagi baru terlelap dan terjaga jam 4 pagi. terus call hb dia cakap ada dalam 10% lagi sakitnya tapi dah ok. alhamdulillah.


pagi ni hb ambek aku dan kami gi minum kat luar. mula-mula nak makan tose pastu kedai penuh so tak jadi. hb ajak makan bihun sup. aku on je lah.


bila orang tu ambek order nak makan ape?


hb : nasi lemak.


whatttttttttttt nasi lemak....aku terbeliakkan bijik mata aku kalau boleh nak terjojol keluar bijik mata aku.


kan malam tadi dah sesak nafas. pagi dah nak makan nasi lemak. apakah?


sudahnya order bihun sup dan aku mi kari.

No comments:

Post a Comment