Tuesday, January 4, 2011

berpuluh kali kegembiraan

Allah berfirman, dengan maksud, Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.

Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.

Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.

Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.

Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat di mana cinta itu ada.


sepanjang perjalanan hidup aku dah lali merasa kesedihan. Berkali ganda merasai tekanan hidup. Tetapi aku tak lupa sekali aku dilanda kesedihan ada berpuluh kali kegembiraan mengubatinya. Aku tak pernah lupa itu.

kopipes dari blog kak nani rostam
*kak nani mintak halal saya kopipes. saya cuba tinggalkan pesanan di inbox tapi tak boleh nak send. saya tahu kadang-kadang kak nani singgah kat blog saya. tq kak.

aku ni senang je kalo entri banyak cite pasal makan banyak cite pasal resepi itu resepi ini maknanya time tu aku tengah *&%$#@*!

kalo dah jarang entry pasal makan makan maknanya hati tengah bahagia. maknanya dalam hati ada taman.

sama la macam mak kalau dia tengah *&%$#*! mula la mencipta macam-macam resepi masak macam-macam sampai aku terbongkang kekenyangan. contohnya kejadian berlaku sekejap tadi.....padahal baru makan nasi berlaukkan rendang ayam mabeles super duper sedapnya. dua-dua tambah nasi dua kali belum lagi sedawa burppppp mak dah plan...kejap lagi pegi kedai beli pulut dengan ragi mak nak buat tapai. esok mak nak buat lepat pisang.....

see...see....camane la aku nak kurus ni. fuh semangat.

No comments:

Post a Comment