Tuesday, January 11, 2011

hot bag memanjang

semalam bawak mak jumpa doktor. akceli mak tak sakit ape pun sihat walafiat adanya. jumpa doktor sebab temujanji fisio yang dah sebulan lebih tak pegi. last apoimen 29/11 mak tak pegi sebabnya masa tu kaki kiri yang patah tu bengkak. masa kaki kiri bengkak tu aku bawak mak jumpa doktor. x-ray keputusan semua ok. tak de tanda-tanda tulang kaki renggang atau apa. then ambil darah doktor kata tak de apa. tak de jangkitan. takde kuman. tak de penyakit berbahaya. aku tanya doktor boleh tak tangguhkan kan dulu fisio. doktor kata ok dan suruh aku inform ke fisio.

so aku mintak pospon ke minggu depannya. sampai date minggu depan mak demam. so aku call fisio dorang cakap kalau demam tak boleh buat fisio. tangguh lagi minggu depan lagi satu. minggu tu pulak aku ada hal urgent ke putrajaya dan tangguh ke minggu depannya. minggu depan pulak hubby admitted so tak pegi lagi. kemudian dorang bagi date baru (berapa hb aku dah lupa) elok pulak najib umumkan cuti umum menang bola. dah cuti kami tak la pegi fisio.

last week aku call fisio mintak date baru. katanya tak boleh sebab dah sebulan lebih tak datang dorang anggap kami dah tak berminat nak teruskan fisio. eh....tak minat apanya kan ke every week aku call mintak pospon bersebab. janganlah guna perkataan tak berminat. kalau kami tak berminat kami tak call langsung. pendekkan cerita aku tanya so macam mana kalau kami berminat nak buat fisio semula? katanya u kena jumpa doktor minta surat susulan baru.

tu yang bawak mak pagi semalam. so dapatlah surat susulan baru. aku ke fisio minta date baru. dr norita suruh datang 11.1.11 jam 11am. hurm cantik nombor tu kan.

kali ni datang mak dapat satu surat chenta hehe...macam surat peringatan la. dalam surat tu bagitahu 10 perkara. salah satunya kalau 2 kali tak datang fisio makanya fisio yang seterusnya akan dibatalkan buat selama-lamanya. mak kena sign surat tu.

aku tanya kalau kaki bengkak atau tangan bengkak kena datang jugak ke. eh kalau bengkak atau demam tak yah datang nanti bahayakan patient.

kalau 2 kali date apoiment keadaan masih bengkak camne?

oh yang tu.....yang tu......kena dapat surat pengesahan dari doktor pesakit luar.

kan yang aritu first kaki mak saya bengkak saya ada bagitahu dapatkan rawatan pesakit luar.

oh ya ke? tak de note kat sini pun...

saya ada call salah dorang la tak note kat situ.

ohhhh...aaaaa.......

bukan ape surat peringatan yang bagi tu seolah-olah macam kami pulak yang salah.

oh tak surat tu prosedur kami....

kalau prosedur kenapa kali pertama datang dulu tak bagi mak sign surat tu pun

tak bagi eh? *muka serba-salah

kalau bagi kenapa bagi lagi hari ni?

ohhh....aaaaaa

begitulah kisahnya. bukan sengaja atau saja-saja mak tak pegi fisio. tak pegi ada sebab. ok kita lupakan pasal ni pasal prosedur dorang ni.

pegi kali ni masih lagi rawatan yang sama hot bag tengkuk dan lutut selama 20 min. tiap kali tangan kiri nak celup lilin tiap kali tulah misi cakap "kulit makcik nipis sangat ni....tak boleh celup lagi la makcik. nanti tangan melecur"

kulit mak memang nipis. bukan je kulit mak nipis, kulit kami sekeluarga memang nipis. maknanya sampai bila-bila pun mak tak akan boleh buat treatment celup lilin panaslah nampaknya. tujuan celup lilin panas adalah untuk melembutkan urat-urat yang dah keras atau tegang.

oklah makcik kita buat rawatan lain. aku ingatkan rawatan ape lah yang dia kata lain tu. rupanya masih lagi hot bag. kalau tadi hot bag pada tengkuk dan lutut. kali ni hot bag pada tangan kiri pulak. 20 min selesai dan boleh balik.

next apoimen 18/1. tunggu je lah rawatan apa pulak minggu depan. adakah masih hot bag lagi?

No comments:

Post a Comment