Wednesday, July 27, 2011

jika ena masih ada

jika ena masih ada hari ni 27/7/2011 genaplah umur ena 41 tahun.


tarikh lahir ena dengan ap selang 4 hari je. sedihnya mengenangkan dua-dua dah kembali kerahmatullah.


dulu...kalau tiba hari jadi ena awal-awal pagi lagi kami dah berborak. hari jadi maxis bagi 24 jam panggilan percuma. kami bercakap tak renti-renti. berhenti pun ada dua sebab sama ada handphone masing-masing dah terlalu panas atau bateri habis.



kami bercakap...bergossip....gelak ketawa.....sampai malam.



sedihnya......semua itu tak akan berlaku lagi.



sebulan sebelum ena operation tiap-tiap hari ena call aku. kadang-kadang tu bukan cakap apa pun dia just tanya aku tengah buat ape. malam sebelum tidur ena call dan cakap.....ni hah baby nak cakap dengan nino.



rindunya aku pada adik-adik aku yang dah meninggal dunia. rindu nak bergosip. rindu nak cabut uban masing-masing. dan rindu sangat-sangat dengan senyuman adik-adik aku.



Al-fatihah untuk ena dan liza. aku sentiasa mendoakan korang berdua. nanti sampai saatnya kita berjumpa di sana.

No comments:

Post a Comment