Sunday, January 31, 2010

tak manis la cik kak oii


menjadi seorang blogger membuatkan aku terlalu peka dengan semua perkara atau peristiwa yang berlaku di depan mata. cerita yang akan aku stori kat bawah ni bukan tujuan nak mengaibkan orang tapi jadi iktibar pada aku dan sape2 lah yang bernama perempuan.

kejadian berlaku ketika aku dan hb sarapan kat sebuah restoran mamak di medan gopeng.

hidangan sedap yang ada depan mata tak menarik selera ku tapi apa yang berlaku depan mata lebih menarik perhatian ku

saksikan dulu gambar dibawah ini satu persatu dengan teliti










gambar seorang ibu mendukung anak. pada zahirnya takde ape2 pun yang boleh ditafsirkan dari semua gambar di atas kan. semua nampak elok je kan.




setiap gambar tu tidak menampakkan apa2 cacat celanya si ibu yang mendukung anaknya.


hakikat yang sebenar si ibu menjadi perhatian pelanggan2 yang makan di situ. kenapa?


si ibu hanya memakai pakaian tidur yang nipis tapi kepala lengkap bertudung litup. apabila si ibu berdiri di tempat yang ada sinar matahari memancar (masa tu matahari tengah nak naik) maka automatik ternampak la segala yang tak patut kami nampak.

kot ya pun rumah ko belakang restoran mamak ni, ko keluar ikut pintu belakang rumah ko terus masuk ikut pintu belakang restoran ni tapi jangan berpakaian sebegitu rupa. kalo tak bertudung tu tak kisah lah beb. ni kepala bertudung litup.


kebetulan masa tu ramai pelanggan lelaki. jadi aksi si ibu tadi sangat menarik perhatian.


aku berpesan pada diri aku sendiri kalo kedai dekat macam mane sekali pun, jangan amek remeh temeh soal berpakaian. tak semestinya kedai belakang rumah so kita boleh amek mudah apa yang kita pakai. pakai apa yang tersarung di badan ketika itu dan terus pegi kedai.


tak manis la kan......







2 comments:

  1. erk.. mmg tak manis.. tak paham kenapa la ada org yg cam gini kan.. husband dia tak check ker dulu pakaian dia? hmm..

    ReplyDelete
  2. tu la pasal. akak kan kalo nak keluar hb scan dulu apa yang akak pakai. kalo dia geleng2 cepat2 tukar baju lain

    ReplyDelete