Tuesday, February 23, 2010

abang sakit, repair kereta rosak

patutnya pagi ni aku ngan abang aku ada appoiment di epf. kol 7.30 mak bagitahu abang aku dah bertolak dari ulu langat kol 4 pagi. tengah bawak kereta tak semena2 kaki tangan dia kebas. so dia renti kat jalan duta, rehat. pastu abang aku sms 'abglan ada kat jalan duta tunggu kawan datang suruh bawak kereta badan tak sihat. aku reply 'ok'.


rasa tak sedap hati so aku call dia. dengar suara dia serak dan lemah. aku tanya die pening ker? katanya dah 3 4 ari kaki tangan kebas, sakit kat dada dan kaki bengkak. aku suruh dia pegi klinik tak payah datang ipoh. dia cakap nak drive balik pun tak larat, tunggu kawan datang amek. serius ni. aku citer kat hb dia cakap dulu sebelum diserang sakit jantung hb pun rasa camtu. dah la aku risau. mulalah otak tak boleh nak pikir. bukan ape mikirkan abang aku yang no. 2 yang kat penang tu sakit buah pinggang ni abang sulong aku pulak sakit. ngan aku yang tak berapa nak sihat. alahai sian kat mak. anak2 semua berpenyakit.


abang aku pesan dan warning kat aku jangan bagitahu mak yang dia sakit takot mak terkejut. pikiran aku melayang2. badan kat sini kepala otak dah blur. hb cakap apa2 hal repair kereta aku dulu. so kami ke workshop tapi belum bukak. hb cakap kita breakfast dulu. aku tak dengar apa hb cakap ape. dua kali dia cakap baru aku hah? ok ok. kat mane? pikirlah kat mana. aku tak boleh pikir pasal makan dah. risau kat abang aku. bukan apa dia cakap kaki tangan kebas. aku risau takut dia diserang st***. nauzubilahhhhhh.


aku keep on calling abang tanya situation dia. 9.45 dia dah sampai ulu langat dan on d way ke klinik. aku cakap terus gi hospital kan senang. pegi klinik dulu katanya. lepas makan kami menuju ke workshop sekali lagi.



bos, temperature tiba2 high. ok...saya check dulu. oooo kipas tak function. saya kasi bukak check motor ada problem tak. before 10.30 boleh siap ka bos. 11.20 saya ada appoiment taman perpaduan. boleh boleh sikit jam pasang. saya kasi check dulu ma.

hah lu nampak ini kipas sudah patah. kasik tukar kipas.

ini motor sub *motor sub ke moto hub...lupa dah
mau abes. sudah goyang ma. lu boleh pakai 2 3 minggu tapi dia makan kaki bawah. tengok kaki sudah nipis. tukar berapa. 100, 120 itu macam. ok tukar kasi bikin sekarang


wah sangat pantas dia buat keja. sat jer dah pasang motor, pasang fan



testing 1 2 3....dah ok
masuk balik dalam bonet


taruh air dalam radiotor....sudah siap.
setengah jam sekali aku call abang tanya dia kat mana. kat klinik katanya. tanya doktor cakap ape. doktor cakap jantung ok normal. maybe high colestrol so doktor bagi makan ubat. esok pagi kena pegi klinik sekali lagi. cek bp lagi. if kaki still bengkak kena pegi hospital. aku standby jer kalo abang aku kena admit aku akan berdesup bak halilintar ke sana. aku ni bukan boleh dengar adik-badik sakit sure menggelupur kat sini. ok sampai saat ini mak tak tahu yang abang aku tu agak serius. tak tahu nak cakap kat mak camne. tak pe biarkan dulu.
****kaklong ap, take note yer....jangan bagitahu kat pah pasal paklong, ok. apa2 hal tunggu esok. kalo paklong kena gi hospital esok nino datang sana.
ok masa nikan tiba2 perut aku memulas mulas tak tertahan tahan. breakfast makan laksa pepagi buta tadi kot. alamak kat mana nak melepaskan hajat ni. dah la kat situ tak de tandas. hb cakap jalan depan sikit kat food court sebelah sana ada tandas. aku berjalan kaki mencari tandas. apa yang berlaku kat tandas later aku stori yak.....
rm115. dah bayar kami terus gerak pantas ke ulu kinta. appoinment 11.20 masa tu dah 10.45. memang hb pecut giler. potong lori potong lori banyak pulak lori. terangkat vontot aku sama2 menahan brek. jalan clear dah kena berenti orang tengah potong pokok pulak dah. dah lepas terperangkap follow kereta L. bukan sebijik 2 3 bijik. sabar je la. masa ni la ko nak mengetest drive pulak.
masuk highway simpang pulai zassssss keluar tol ipoh selatan masuk jalan shortcut keluar pekan tambun. sampai depan customer tepat 11.09 pagi. fuhhhhh.



No comments:

Post a Comment