Tuesday, February 23, 2010

tandas awam

ok berbalik kisah perut memulas mulas tadi.


aku berjalan menyeberangi jambatan dalam keadaan matahari menyucuk2 dari belakang. pedih rasanya. bulu roma dah mula tegak. aduhhh sakitnya perut. sabar sabar sikit lagik jer.


masuk tengok ada 3 toilet. satu yang jenis duduk dua yang bertinggung tu. aku terus menuju yang tengah. tandasnya takde bau tapi kuning merah hijau coklat kat tepi2. ish ish. tutup pintu alamak apa ni kunci tak dak. yang ada satu batang ranting kayu kecik dan reput dijadikan selak kunci pintu. hai tak boleh jadi ni kang tengak syiok melabur orang tolak pintu tak ke naya aku melompat.


perut taksah citer dah memerut sakan. bulu roma bulu tengkok dah tegak berdiri. sabar sabar. pegi sebelah kat tandas duduk. geli geleman tengok mangkuk tu. ada cecair melekit2 kat tepi bawah. eiiii apa tu? hah belasah je. pejam mata. tergerak hati nak cek air. alamak air tak de la pulak. adoi adoi help me.


berlari ke tandas ujung pun air tak de. perut dah tak boleh blah. lambat 2 3 saat memang tragedi buah apel...hiks


nak tak nak...tak kuasa nak pikir panjang dah takde masa. masa dah tamat so masuk balik tandas tengah. selak kunci ngan ranting kayu. sepanjang masa mata tegak tengok pintu dan sangat berdebar2.


sekali bunyi tapak kaki. adoiiiiii kang ditolaknya pintu ni.....hajat belum selesai. aku berdehem2 terbatuk berkali2 dengan harapan si empunya tapak kaki tahu ada orang kat dalam. memang tak tenang....dalam hati siap cakap nanti nak suruh hb tukar kunci pintu ni. wah sempat lagik tu nak beramal soleh...hahahah


lama jugak memerut. dengar si empunya tapak kaki dah keluar masuk. agaknya sakit perut kot. so aku keluar cuci tangan. akak tu senyum2 kat aku. masuk berlenggang kangkung ngan seranting pokok kayu. seranting pokok kayu ko. tu mesti nak buat selak kunci pintu. mesti akak tu berniaga kat food court tu. dorang ni takde inisiatif ke nak tukar kunci pintu dan repair paip air???? tak pun upah orang jaga toilet. kasik toliet kaw kaw punya. kena bayar 20sen 30sen pun tak kisah la kan.


aku paling suka toilet plus dah la wangi, bersih berkilat2. toilet petrol pump petronas, shell, caltex, bp, esso pun dah ok sekarang. cuma yang tak berapa nak ok tandas awam jeeeeeeee.

No comments:

Post a Comment