Sunday, February 21, 2010

aku follow blog budak sekolah yang sangat santai

sejak dua orang anak sedara aku kaklong dan ap dah ada blog aku rajin terjah blog yang dorang follow.


aku suka baca blog amelyy bahasa yang digunakan santai. bahasa jiwa remaja gitu. penyampaian yang simple tapi boleh membuatkan aku tersengih2 dan bayangkan suasana yang berlaku.


dan baru aku tahu.....budak ap aka captain unhara aka nama glemer kat sekolah famy suka menyanyi dalam kelas ngan budak dollah tu. hehehehhhh. aku dapat bayangkan ap nyanyi camne. teringat aku kejadian kat kampung bila dorang berkumpul ngan sepupu2 di rumah tok dorang. ap suka nyakat muyah. ap suka nyanyi lagu arill *tak ingat tajuk lagu tu apa.


ap nyakat muyah ngan lagu arill sebab boipren muyah nama arill. mula2 ap nyanyi sebaris pastu haziq sambung sebaris lagik. pastu dek ya sambung baris ketiga. pastu tak silap aku nabila sambung lagik. sangat berbakat dorang ni nyanyi. ap kat kampung dia adalah penglipur lara. suka bagi orang gelak tersengih2.


bila berkumpul ramai2 suka aku tengok keakraban dorang. berjumpa hanya sekali-sekala tapi sangat rapat. haziq tu ngekor je vontot ap kemana ap pegi. kamcing sungguh.


ish ish aku bukan nak citer pasal ap aku nak citer pasal blog emilyy... apa daaaa.


ini first time aku follow blog budak sekolah yang berumur 15tahun. aku dapati bahasa dari blog ni sangatlah mudah difahami. tak macam bahasa aku yang kadang2 kedaung kelaut. bahasa makcik yang lahir di jaman 60an. :)


gaya penceritaan emilyy membuatkan aku dapat bayangkan suasana sebenar yang berlaku. emilyy ni pengawas so dia letak lah jadual pengawas dia. bila aku tengok jadual tu ianya mengimbau kenangan masa aku jadi pengawas dulu. kena jaga pagar. kena jaga tempat basikal. kena jaga blok. uh bila dikenang bestnya masa tu. jadi pengawas glemer ooooo. jadi pengawas muka kena bengis *cikgu disiplin yang paksa2 kami buat muka bengis. tak suka tau buat muka bengis. dah la muka aku sangat cun manis lemak berkrim cam coneto (hahaha perasan lebih).


yang tak sukanya turn kena naikkan bendera. sebab tiap kali naikkan bendera mesti bendera tu tersekat2 tak boleh naik. kena sentap2 baru bendera gerak. dan budak2 kat bawah sengih2 gelak2 kat aku. yang peliknya turn aku selalu jadi cam gitu. orang lain elok je bendera tu naik. so setiap kali dapat jadual kena naikkan bendera 3 4 ari sebelum tu mesti berdebar2 takooot. masa nak naik bendera gabra semacam siap gigil2 lagik. hahahaha bestnya bila diingat semula semua tu.


aku paling suka jaga kelas. masa ni boleh tunjuk kuasa *tunjuk kuasa kata ko. masa ni boleh tinggi tinggikan suara bila tengok meja senget benget bila tengok ada habuk sampah yang tak disapu elok. aku paling suka check kuku. ada sekali tu aku tengah check kuku budak di barisan hadapan aku perasan ada 2 3 orang budak kat belakang yang tengah gigit kuku. aku saje jalan pelan2 bagi chance budak tu gigit kuku dia puas2 sampai pendek. sampai kat meja budak tu ngan bangganya dia hulurkan tangan. aku tengok dah bergerigi jadinya kuku dia. nak gelak pun ada. pastu aku cakap kat ketua kelas suruh dia simpan kepit kuku dalam almari kelas. aku tak nak tengok lagik dorang gigit2 kuku.


oh banyak lagik kenangan peristiwa masa di zaman persekolahan dulu. hurm semuanya jadi memori.


kejap lagik aku nak ke nagoya misi mencari kain langsir yang koyak rabak tu. harap2 misi pencarian warna dan jenis kain yang sama tercapai. kalo tak ada kat nagoya aku rela menjelajah ke semua kedai yang ada jual kain langsir cari sampai dapat.

4 comments:

  1. sy pon ter'follow' gak! Zaman sekolah memang le best.. takyah nak risau macammana nak keje cari duit. Tu pun taknak belajar betul2!
    BTW, good luck cari langsir tu ye.. jgn lupa jugak cari benda yg emak u ckp tu!!!

    ReplyDelete
  2. wahh, auntie nino ! wahhh, timekasih ! :') terharuuuuuuuu !!!! :')

    :')

    :')

    ha'ah ha'ah. fahmi dgn dollah suke nyanyi lagu2 yg dulu2 tu :)) siap ade expresi muke + gaya sekali.

    ReplyDelete
  3. kat umah fahmi behave tak nyanyi pun
    tu yang nino tergelak kat sekolah boleh pulak tukar kaler..hehehe
    emily tolong tengok2kan fahmi yer
    kalo fahmi noti kat sekolah rotan kaki dia tau
    nak rotan boleh nino belikan :)

    ReplyDelete