Sunday, February 21, 2010

cerita hari ini

sekarang jam 10.53 malam. tadikan kol 10 dah baring dan cuba pejamkan mata tapi tak boleh. tak tahu kenapa mata ni segar time2 cam ni. badan letih mata tak nak tido. camne tu?


misi mencari langsir tidak berjaya sebab hb demam. sekarang aku malas nak drive. pegi mana2 bercendol ngan hb. ajak hb pegi ipoh katanya tak sedap badan. asyik membuta dari pagi. aku jadi boring then amek keputusan balik rumah lagi satu. hb tengok aku bersiap nak ke rumah satu lagik jam2 tu cakap nak ikut sebab nak makan biskut almond london. hahaha pegi just nak makan biskut.


sampai kat rumah hb terus ke dapur carik biskut tu. aku bancuh milo bagi hb minum dan terus amek tangga nak betolkan langsir. panjat satu anak tangga tiba2 kaki rasa mengilu. huh aku ni gayat pada ketinggian. hb yang tengah sedap makan biskut almond london buat tak tahu je kat aku yang tengah terkial2 pegang dan panjat tangga. abes makan biskut almond london hb makan tart pulak.


aku kuatkan semangat panjat dua lagi anak tangga. mak aih gayatnya. mengilu2 kaki aku. hb yang dah kekenyangan suruh aku turun dan dia panjat tangga betolkan hook langsir. dah siap semua hb cakap dia mengantuk nak balik rumah mak dia.


lepas hb balik aku sapu sampah sidai kain pastu amek bantal apalagi kedebom depan tv tengok jalan2 cari makan. belum abes citer tu aku dah zzzzzzzzz. sedar2 angin kuat langsir berterbangan tapi taklah terbang tinggi macam semalam sebab dah ikat ngan getah. aku terus bangun tengok penyidai kain dah berubah tempat. adoyaiiiii angin lintang lagik kot.


kali ni aku lebih bersedia. cepat2 tutup tingkap. angin just masuk ikut bawah pintu. bunyi angin tu berdesir2 camtu. lepas solat zuhur terlelap lagik. sedar2 dah kol 4. dan perut terasa lapar. nak masak tak de ape benda pun yang boleh dimasak. yang ada telo. tak larat nak makan telo. susahlah sebab peti ais belum dihangkut dari kuala kangsar. kalo tak boleh beli stok ikan or ayam. anytime nak masak kan senang.


yang ada tepung so buat cucur bawang bodoh. tumbuk cili kering udang kering bawang dan gaul ngan tepung. goreng. tengah goreng hb call tanya aku masak ape dia lapar nasik. aku cakap ngah goreng cucur. boleh dia kata tak sedap cucur dia nak makan nasik.


20 minit lepas tu hb sampai dan buat muka sebab lapar. aku dah siap hidangkan cucur ngan teh o panas. hb makan 2 ketul terus buat muka sekali lagik. lapar nasik katanya. dia ajak aku makan kat restoran mamak di tronoh. hah rumah aku kat bemban kalo nak pegi tronoh dalam 5 minit je kot. kami ke restoran kepala ikan salim.


sampai je hb menuju ke display hidangan. aku duduk dalam 5 6 minit tak de sape pun tanya nak minum makan ape. terpaksa gamit2 baru datang. aku cakap nak abc biasa tak nak aiskrim.


pastu dorang anta abc special terpacak aiskrim kat atasnya. aku cakap saya order abc biasa tak mo aiskrim. tambi tu cakap yang ada abc special abc biasa tak jual. tadi aku order abc biasa ko angguk2 pale. tak paham ke hape. akceli boleh je amek abc special tu tapi belum sempat kata oklah oklah tambi tu cakap ok tapa saya kasik buang itu aiskrim. boleh pun.


pastu bos dia pegi kat tempat buat abc tu tanya apa hal. tambi tadi krong kreng krong kreng ngan bos dia. pastu semua pekerja restoran tu tengok aku semacam je.


hb yang kelaparan tak peduli apa yang berlaku. makan nasi berlaukkan ayam masak merah dan hati masak kicap dengan rakusnya. sekejapan dah selesai licin.


aku tak makan nasik sebab kepala dok ingat cucur kat rumah. tadi baru sempat jamah 2 ketul je. pastu hb tanya lepas makan aku nak lepak kat mana? kat rumah bemban or kat rumah mak dia? aku cakap kat rumah mak hb sebabnya aku nak online.


aku hangkut cucur dan teh o yang aku buat tadi ke rumah mil. ber online sambil kunyah cucur. magrib stop kejap solat pastu sambung online lagik. kol 9 hb masuk tido katanya mengantuk sebab makan ubat selsema.


esok pagi aku nak ke jabatan hasil dalam negeri sebab nak open file sorang akak tu. akak tu nak refinance rumah dan bank mintak borang b. baru mengelabah nak open file incometax. selama ni dah berpuluh2 tahun meniaga langsung tak ingat nak bayar tax. hurm tak tahulah camne akak tu nak declare previous tax dia.


bulan 3 aku stat sibuk ngan borang b. regular customer yang dok upah aku buat tax comp dan isi borang b dah mula menyerang. hehehe alhamdulillah masyuk jugak sekupang dua.


dah 11.29 mata belum nak tido apa nak buat lagi ni? nak tengok tv cam tak best jer. dengkur hb dan dengkur mil dah mula kedengaran. kat luar sana nun berdentum dentam bersahut-sahutan bunyi mercun. rimas pulak dengarnya.

No comments:

Post a Comment