Monday, February 22, 2010

ena 14 bulan kembali kerahmatullah

arini 22/2/10 genap 14bulan ena mama kepada kaklong, ap dan baby meninggal dunia. minggu lepas aku ada mimpi ena tapi bangun tido tak ingat ape pun. yang aku ingat mimpi ena je.


masa pegi beli perabut baby cakap 'kalo ada mama lagi bestkan'


betol baby kalo ada mama bukan saja best tapi paling best. sebab mamalah orang yang paling sibuk menyusun atur perabut2 tu. ena paling suka mengubah2 decoration dalam rumah. tiap kali pegi umah dia sure ada saja perabut yang diubah. buat sorang2 pulak tu. aku bab ubah2 perabut ni kena ada hb tolong. kalo tak hurm macam tulah sampai bila2 kedudukan perabut tu. takde maknanya nak ubah sorang2.


14 bulan ketiadaan ena.......aku masih belum biasa lagi dengan keadaan ini. dalam hati ni sentiasa tersemat nama ena. kalo masak sesuatu kegemaran ena aku sure nitis air mata. ena suka rebus bayam merah ngan cendawan cicah sambal belacan. bayam merah rebus jugak kegemaran abah. dorang dua beranak memang pencinta bayam merah rebus.


semalam aku susun baju dalam almari. pastu aku gantung sekali baju ena yang aku ambil kat rumah dia di saujana utama. mulanya nak gantungkan dalam almari pastu ish tak boleh la. tiap kali tengok baju tiap kali rasa sebak yang tak tertahan. terbayang seakan2 ena berdiri depan mata. sudahnya lipat semua baju tu bubuh dalam bag simpan dalam almari.


makin aku pujuk diri aku supaya jangan terlalu mengingati ena makin kuat perasaan rindu aku pada dia. cadangkan cuti sekolah bulan 3 nanti mak + budak bertiga tu balik ke sini aku nak ajak dorang ziarah kubur ena. last pegi kubur ena raya haji tahun lepas.


kubur ena sejuk mata memandang sebab betul2 bawah pokok pisang. pokok pisang tu jauh sikit tapi pelepah pisang tu tutup kubur ena dari atas. so kubur ena nampak redup.


ena, kami sangat merinduimu. semoga rohmu adikku sentiasa dirahmati Allah dan ditempatkan dikalangan yang solehen. Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment