Thursday, February 25, 2010

satu lagi blog budak sekolah yang aku follow

ok satu lagi blog budak sekolah yang aku follow. blog etake or fylingsquad



"per-sandiwara-an kami
dunia ini luas , tidak cukup mata memandang .. apa yang ada dirasakan masih tidak mencukupi .. jadi pencarian merupakan satu daripada hidup kami agar dapat menemui sesuatu yang bermakna buat diri kami"


sedutan post terbaru ~ tapi.....cam biasa la budak2 ni guna bahasa dorang yang membuatkan lidah makcik ni terkolap membacanya.



kls kh .. kls ni mengingatkan aku pd kjadian hari jumaat lepas di mane mathews tlh di-sound akibat menggunakn mesin memotong kepala zairul .. time kls kh td ,, ta de pape aktiviti pelik yg aku buat atau membe laen buat .. selain famy menggabungkan 5 buah lagu ..


kls berikutnya merupakan kls agame .. mcm bese .. boring + best ..


ustazah : slh satu dari org yg mulia di dunia ini ialah wa__

dolah : wakenabeb !

ustazah : wali

paan : ouh .. wali band !


haha ..


kelakar.... jawapan dollah dan paan. selamba jer.....tak takut uztazah marah ker??? hehehe


tak marah pulak ustazah tu yer. kalo zaman2 aku dulu cikgu ngajo kalo salah jawab *means jawab mengikut citarasa atau citalidah......alamatnya kalo tak kena pang tu kira sangat bernasib baik. diri atas kerusi atau diri luar kelas dah tentu.


ok cakap pasal diri luar kelas aku pernah kena sekali. masa tu form two tak bawak kaler kelas lukisan. nasib baik ramai jugak dalam 6 7 orang tak bawak. salah sorang yang tak bawak adalah best student pulak tu. so tak la rasa kemaluan yang melampau2. merah padam best student tu terkial2 berdiri kat luar. dah la masa tu matahari tengah naik.


ok berbalik pada blog etake aka flyingsquad cerita berkisar pada hari2 persekolahan. secara tak langsung aku tahu apa aktiviti budak ap tu. bagus!


ala nino pun pernah melalui zaman persekolahan cam korang. ada masa ternakal ada masa tergaduh ada ketika terlawan cakap cikgu dan ada ketika kena denda berlari keliling padang sebab cikgu pendidikan jasmani yang macam siot pilih kasih.


nasihat aku satu jer.....kalo anak-anak nak buat satu2 perkara tu bertindaklah mengikut fikiran dan akal yang waras bukan bertindak mengikut gelodak hati remaja yang sedang membara2. ingat tu anak2.

No comments:

Post a Comment