Friday, April 19, 2013

31/3/2013 ahad. kawan2 ap ziarah kubur

31/3 kawan2 ap dari saujana utama sg buloh datang ke kg gajah, perak ziarah kubur ap. merekalah sahabat sejati ap. aku tahu ramai lagi yg nak datang tapi mungkin tak de rezeki nak ziarah kubur ap kali ni. insyaAllah satu hari nanti kita ramai2 ziarah kubur ap. mungkin masa tu korang semua dah ada famili sendiri..masa tu korang boleh la bawak anak2 korang ziarah kubur seorang insan yang sangat istimewa bagi kita semua..insan yg bernama amirul fahmi ashraff.

sepatutnya hari tu aku bersama2 kawan2 ap. kesian dorang datang dari jauh. tapi aku tak sihat sangat2 ahad tu. nak bangun pun tak larat. takde rezki aku jumpa budak2 tu. pada semua yg datang pada hari tu..nino minta maaf banyak2 sebab tak dapat jumpa korang semua. kita dah plan dua minggu sebelum tu tapi...tu la...

kat sini aku cnp sebahagian dari cerita perjalanan dorang dari saujana utama ke perak. nak tahu kisah sebelumnya klik kat sini-------------- http://akuamely.blogspot.com/2013/04/day-2-perak-darul-ridzuan.html



Haa dah masuk dah hari kedua, our trip to Perak.
Malam tadi pukul 1 dah la budak budak lelaki pergi Menara Condong kat Teluk Intan.
Tapi aku dengan Nisa je tak.
Sebab jaga adab (balik balik jaga adab)
Pagi pagi esoknya lebih kurang jam 8 pagi pintu homestay kami telah diketuk.
Dicakar. Dihentam dengan kuat.
Aku berlari lari anak untuk membuka pintu homestay.
Ada sedikit debaran di dada sebab..
Penting tu pintu tu kalau rosak kena tambah bayaran *muka serious* haha.
Tiba tiba muncul muka Nad kat luar pintu mintak telur.

-________-

Telur tu telur ayam tau adik adik.
Jangan risau blog kak amely is for general view. HAHA HAHA.
Diorang nak masak maggi pagi pagi buta ni.
Ok masak ahh kau dahhhh jangan kacau aku nak sambung tidur.
Tidak lama kemudian pintu homestay kitorang diketuk lagi tanpa belas.
Suruh cepat siap dah nak gerak pergi kubur arwah Fahmi.

Secara jujurnya ni lah first time aku nak pergi kubur.
So perasaan tu mcm agak nervous sikit la.
Takut tak boleh nak control je jiwa aku yang kadang kadang sensitive ni.
Akim dah warning dah "KAU TAK PAYAH NAK NANGIS2 PLAK NANTI"
Kubur tu dekat je dengan homestay yang kitorang sewa.
Uncle Amin (Ayah arwah Fahmi) pun ada sekali untuk lead jalan.
Adik arwah Fahmi, Baby pun ada sekali.
Sampai je kubur, Uncle Amin tebas tebas lalang yang ada kat situ.
Bersih bersihkan kubur arwah Fahmi dgn arwah ibu kepada Fahmi.
Kubur arwah Fahmi dengan mak dia sebelah sebelah je.
Nampak je nama Amirul Fahmi Ashraff bin Mohd Amin kat batu nisan tu aku dah tak boleh control dah.
Macam kena satu tamparan realiti.
Yela selama ni dengar dengar je pasal Fahmi dah takde, sekali tengok depan depan mata.
Tapi aku tahan la nangis, nanti Akim bising plak kat telinga aku.
Budak ragbi ni dahla berdiri sebelah aku je.
Nanti dia jentik aku macam mana. Huhu :((
And then start lah tahlil ringkas untuk arwah Fahmi.
Habis je tahlil semua dengar Zul pesan supaya rajin rajin sedekah Yaasin semua.
Aku nampak Baby (adik arwah Fahmi) menghadap kubur mak dia. Lama.
Lepastu nampak air mata dia mengalir.
Uncle Amin tarik Baby and peluk dia, usap usap kepala Baby.
Time ni aku dah tak boleh control dah. Mata aku dah berair air dah.
Kesian Baby. Kesian sgt sgt :'( :'( Mesti dia rindu sangat sangat kat ibu dgn abang dia.
Baby kena sabar banyak banyak k, doa banyak banyak untuk arwah ibu dengan abang ok?
:'(((((((

Rasa berat je nak tinggalkan tanah perkuburan tu.
Rindu sangat kat arwah Fahmi.
Sedar tak sedar dah hampir dua tahun setengah dah arwah tak ada.
Aku sangat pasti masa semua orang melangkah nak balik tu,
Macam macam kenangan yang teringat balik kan? :')

Lepas je lawat kubur arwah Fahmi,
Uncle Amin bawak pergi Muzium Pasir Salak.
Lagi lah banyak kenangan yang teringat.
Sebab kitorang semua dengan arwah Fahmi pernah buat sketsa Hari Merdeka pasal pahlawan pahlawan Pasir Salak ni.
And we won two years in a row kan geng? :) :)


Keluar dari Kompleks Sejarah Pasir Salak, kitorang lepak lepak kat gerai pisang goreng kat luar.
Mak cik tu tanya "Dari UiTM ke semua nihh?"
Paan tanpa segan silu nya menjawab "Eh tak lah dari UTP lah"
Hahaha.
Lepas tu kitorang pun balik lah ke J&Z Homestay untuk makan tengah hari dan check out.
Makan tengah hari disediakan oleh sedara mara arwah Fahmi jgk.
Sedap sangat. Kenyang alhamdulillah :)

Lebih kurang pukul 2 kitorang pun berangkat keluar homestay yang feel like home ni.
Dan menuju pula ke Ipoh Parade untuk tengok wayang.
GI JOE 2
Ha aku lah Lady Jaye yang dalam GI JOE tu haha haha haha



Aku rasa dalam masa 2 hari tu puas aku ronda Perak.
Paling berharga of course la dapat lawat kubur arwah Fahmi.
Rasa nya since lepas PMR lagi dah plan nak pergi.
Lepas SPM baru ada peluang :')
Alhamdulillah for the opportunity to visit arwah Fahmi's grave.
Alhamdulillah for the chance to get to know my Saujana Utama friends.
You guys are irreplaceable. Thanks for the time you spent, the jokes, the memories we created together.

And as for arwah Fahmi, semoga tenang di sana, semoga dicucuri rahmat ke atas rohnya, semoga ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.
Al Fatihah.

No comments:

Post a Comment