Tuesday, October 8, 2013

nak cerita ni....

Tahniah kaklong dah lulus ujian memandu. Ada berani bawak kereta nino???

Now duduk depan tv tunggu love u mr arrogant..eh betoi ke tajuknye....

Sambil2 tu on9. Kena duduk depan tv awal2 kalo kaklong pegang remote....alamatnye wasalam nk tengok cite tu. So kita sorok remote siap2 ye.

Nak citer sikit pasal mr arrogant. Actually citer biasa2 je kannnn. Pasal mak mertua kak ipar tak suka menantu..asyik2 benda yang samaaaaa je.

Yang membuatkan aku melekat sebab zya zara ke zara zya. Lakonan natural. Sama gak azli. Lakonan dia beza sikit dengan sebelum ni. Nampak comel je dorang berdua. Walaupun aku tak suka ilham suka tarik rambut zara tolak kepala zara. Tapi ada something yang buat aku melekat depan tv.

Sebelum citer start meh aku citer why lama aku tak update blog.

Awal april 2011 aku meniaga. Aku jual lauk pauk bukak payong dekat area hospital batu gajah. Sebelum aku niaga ada lah suami isteri yang terlebih dulu niaga area tu.

Mulanya nak test market kalau ok aku t  eruskan. If not cari tempat lain or kita lupa kan saja niat nak niaga.

Sampai je mati injin termenung lebih kurang 15min. Nak niaga ke tak. Malu sebenarnya. Ye la tak terfikir kot nak niaga bukak payong tepi jalan. Dengan takde pengalaman niaga main belasah je.

Tengok seat belakang penuh weh segala tray lauk pauk. Takan nak buang kan. Macam2 rasa ada. Berpeluh2 dalam kereta. Nak turun kereta takut. Takut takde orang beli. Kalau orang tak singgah tak beli eiiiiii malunya.

Lupa la...mak teman aku ari pertama tu. Mak cakap...bismillah.....tawakal pada Allah.

Ok....bismillahirahmanirahim.

Alhamdulillah first day.....within 1hour sold out.

Kalau tak silap ada 10 ke 11 menu camtu. Saje masak sikit kata nak test je kan. Pelanggan pertama aku akak pejabat pendaftaran beli kari ikan nyok nyok. Akak tu beli satu tray kari (ada 12 ketul ikan). 2nd customer  akak pejabat hutan pun beli macam2 lauk. Then sorang2. lepas tu sorang lagi dan lagi lagi lagi. Kejap dah abeh :)

Nak packing2 balik dah semangat ni esok tak sabar nak niaga. Nak up menu lagi ni.

Tiba2 mak cakap...kan mak dah kata...rezeki Allah yang tentukan. Niat kita yang penting..

Ye mak ye....betoi cakap mak..tq mak. Kalau mak takde tadi rasanya dah ca alif but hahaha.

To be continue nak tengok mr arrogant.



No comments:

Post a Comment