Wednesday, April 15, 2015

satu hari nanti...pasti terjadi

okay nak cerita pasal kaklong.

bulan 9 nanti kaklong start praktikal tapi until now belum tahu praktikal kat mane. dah 3 tahun kaklong kat utp. banyak suka-duka yang kaklong lalui.

30/4/2015 ni genap setahun ayah kaklong meninggal. cepat sungguh masa sekarang ni. sebagai anak sulung dan hanya ada sorang je lagi adik sikit sebanyak tentu kaklong fikirkan masa depan dia dan baby.

tentu dah ada macam-macam dalam fikiran kaklong nak corakkan kehidupan dia lepas ni. sebagai sorang kakak dia berhak ke atas adik kandung darah daging dia. dia berhak tentukan kehidupan dia dan adiknya. tak de sape pun boleh halang.

bila bersembang dengan kaklong dia dah pun cakap sikit-sikit plan ke mana dia selepas habis belajar di utp nanti. kalau ke oversea...oversea lah dia. dan dia tak kan keseorangan ke sana.

sebagai orang yang paling rapat dengan kaklong, aku sokong ape saje yang dia akan buat. mungkin dengan membawa diri ke tempat orang kehidupan kaklong lebih bagus dari sekarang.

biarlah..

terlalu banyak duka yang ditanggungnya sekarang. ada sesiapa kisah?????

no. tak de sape sape pun kisah.

sakit.

rindukan adik.

rindukan kasih sayang.

kaklong yang tanggung sorang. ye sekarang ni kaklong berdiam. tapi tak semestinya diam itu takut. diam itu mengalah, diam itu bermakna boleh buat ape suka suka suka hati.

akan tiba masanya nanti.

dan sekarang pun Allah dah tunjuk.

kaklong tetap cemerlang sepanjang masa. cemerlang sebab hasil usaha sendiri. bukan cemerlang sebab keturunan.

memang mama tak sekolah tinggi mana pun. memang satu ketika dulu mama pernah dicaci kerana hanya bekerja sebagai gadis kilang. anak gadis kilang inilah yang cemerlang.

kaklong..satu hari nanti bila nino dan pah dah tak de kaklong baca balik blog nino ni..kaklong simpanlah blog nino ini sebagai satu lipatan dalam kehidupan kaklong dan baby nanti.

banyak kenangan yang ada dalam blog nino ni untuk kaklong dan baby.

nino akan mula menulis di sini seperti dulu. akan nino coretkan setiap perjalanan hidup kaklong dan baby di sini. biar satu dunia baca kisah kaklong yang sangat tragis.

satu hari nanti if kaklong rindukan nino rindukan pah rindukan saat manis kita bersama rindukan gelak ketawa nino dan pah...di sinilah kaklong..disini tempat kaklong akan menangis satu hari nanti.

satu nasihat nino buat kaklong...kalau nino dan pah dah tak de..bawalah baby ke mana sahaja kaklong pegi. baby sahajalah waris yang kaklong ada.

ingat pesan nino dan pah...selalu pergi kubur mama ayah dan ap. menangislah di situ untuk melepaskan rindu.










No comments:

Post a Comment