Wednesday, January 27, 2010

cerita hari ini

jam 8.45 pagi aku dah mekak call insuran MA*

shira yang handle file kereta aku angkat dan janji call back after 10 min. 10 min ok!

10 min berlalu. 20 min berlalu. 30 minit berlalu. 40 min berlalu.

tingat cakap odah dorang ni kita kena follow up. ok aku call shira

tut tut tut

ma* : hello morning shira here. can i help u....

aku : shira, akak ni..niza...

ma* : kakkkkkk sabar la kak saya baru nak cek file..sabar kak eh sabar. i call u

aku : tadi cakap 10 minit call back

ma* : oh saya ada cakap 10 min ye?????????


ok takpe ko call aku yer

10 min lepas tu shira call cakap dia nak jugak gambar tempat accident

senapas aku explain bla bla bla. so sekarang ada paham cik shira

takpe ar kak saya explain kat management....takot tak approve la kak

kenapa tak approve pulak. amboi kemain lagik. dah bertahun bayo insuran baru 1st time accident. pastu bukan berpuluh2 ribu pun. dalam 3, 4 ribu je kan....

hurm....tak pe saya diskus ngan management..takot tak approve tak de gambar tempat kejadian

lagi satu kan kak ada lagik satu masalah ni

apa pulak?

ni ic tak clear.

ic ni tak clear la kak

shira, selama ni dah berminggu2 kenapa baru cakap ic tak clear??????

tak boleh la kak...tak nampak la muka blur sangat ni.




10 minit lepas tu

ma* : akak kat polis statement ni kata akak ngan hb accident kol 4.22 pagi. akak gi mana pepagi?

aku : akak bla bla bla

ma* : oh hb akak rushing ek...

aku : tak de rushing2 la. baru lepas traffic lite baru tukar gear 3 dah kedebom

ma* : bukan ape sebab jadinya kol 4.22 pagi tu yang kami nak siasat pegi mana pepagi...

aku : kenapa? tak boleh keluar pepagi ke?

ma* : tak de ar kak sebab pagi sangat

aku : oh kalo claim insuran ma* tak boleh accident pepagi subuh2 ye?

ma* : tak de ar kak

aku : tak akak gurau je :)


banyak jugak soklan2 yang tak sepatutnya shira tanya soklan peribadi gitu. layan je la janji dia boleh approve cepat. ingat dah selesai pastu 20 min call lagik

ma* : kak, boleh email kat saya ic?

aku : ok petang sikit akak email


4.00 petang......

aku : shira dah dapat email ke

ma* : tak de la kak tak dapat pun

aku : ok tak pe akak email lagik. dapat ke tak dapat call akak tau

ma* : ok kak


letihnya.......sebelum ni banyak dengar citer kawan2 pasal kerenah insuran ni. sebelum ni tadah telinga je dengar orang mengadu-domba. kali ni kena kat aku...memang betol cakap korang. banyak songeh dorang ni. masa suruh kita apply amek insuran dorang semuanya ok semuanya within 24 hours. sekarang itu tak boleh ini tak boleh....menyakitkan jiwa raga kekdahnya.

kalo gini bila nak approvenya. bila nak repairnya. sampai saat ini pun tak abes lagik dok investigation tak abes2. itupun sebab aku calling2 dorang semalam. selama ni dah 2, 3 minggu kereta kat workshop adjuster dah datang 15/1 tak buat apepun. bila aku mekak call baru hegeh cakap ic kelabu. gambar tempat kejadian takde. selama ni file aku ko buat ape? pekasam yer?????

mana la tak marahkan. main2 je dorang ni. bikin hati panas. kalo la dekat ma* mau je aku pegi. ni jauuuuhhhhhh. aku kat batu gajah. dorang kat kl...

kejap ni hb dah bagi signal kalo camni gayanya kita pi kl jumpa manager dia. aku on aje...jom jom moh kita pegi say hai hai ngan dorang kat sana.

2 comments:

  1. betul kak, kena follow-up. nanti bila dah approve, kasi 2-3 hari, then call bos kedai ketuk pulak. nag dia pulak. dia c*i*n*a ke? lagi kena cepat sebab depa cuti nanti 1 minggu tau. start sabtu 13/2 sampai 21/2. lagi masak kalau keta tak siap.

    ReplyDelete
  2. workshop tu cina.
    betol ckp odah dorang nak cuti rayakan
    tak boleh jadi ni...
    kena mekak lebih lebih sikit ni

    ReplyDelete